Elke dag is een ontdekkingstocht

Wij willen dat onze leerlingen ontdekken. Dat ze nieuwsgierig zijn naar wat er nog meer is. Leren door te doen en niet alleen te lezen. Lekker met hun handen in de aarde wroeten. En dat ze zich met plezier ontwikkelen. Ieder op zijn eigen manier. We schenken niet alleen aandacht aan rekenen, schrijven en taal, maar ook aan hun persoonlijke ontwikkeling. Want die is minstens zo belangrijk.

Wie zijn wij?

Wij zijn Obs Dijkzicht. Een Jeelo school in ontwikkeling met enthousiaste leerkrachten en onderwijsassistenten. Wij zijn een klein en enthousiast team in Welsum.

Sinds februari 2021 zijn we gehuisvest in het dorpshuis de Bongerd in Welsum. Samen met de Brandweer, het dorpshuis en de sport verenigingen zitten we allemaal onder hetzelfde dak. Dit biedt veel mogelijkheden en kansen.

OBS Dijkzicht Olst

Dijkzicht, uniek, kleinschalig en met lef

Uniek, uitdagend en kleinschalig, net als ons onderwijs op onze kleine school. De kinderen mogen ontdekken en dat maakt ze nieuwsgierig. ‘Wat is dat? Hoe werkt dat?’ Krijgen ze les over de verschillende soorten grond, dan geven wij ze niet alleen uitleg. Nee, ze gaan lekker met hun handen in de aarde wroeten. Ze ontdekken en leren. Dat gaat bij ons hand in hand. Samen met lef, motivatie en kracht. Anders kom je niet verder. We laten onze kinderen zien dat ze het kunnen.

Kanjerschool

Wij zijn een kanjerschool

Al onze kinderen krijgen Kanjertraining. Hier leren ze op een positieve manier met hun omgeving om te gaan. Want wat ze meemaken kan interessant, leuk of vervelend zijn, maar dat hoeft niet hun hele dag te verpesten. We leren ze hiermee omgaan. Met de Kanjertraining creëren we een hechte groep, waarin iedereen respect voor elkaar heeft.

Voor- en naschoolse opvang

Wij werken samen met onze eigen kinderopvang ‘Natuurlijk Doen!” Hierdoor kunnen wij niet alleen onder schooltijd voor jouw kinderen zorgen. Maar ook voor en na schooltijd. Deze opvang zit bij ons op locatie in het dorpshuis. Hier hebben wij een mooie en huiselijke ruimte waar de kinderen worden opgevangen door een vaste leidster.

Jeelo-onderwijs-3-kinderen-slak
OBS Dijkzicht Olst

Samen zijn wij heel divers

Stichting De Mare is de overkoepeling van alle openbare scholen in Salland. Dus ook voor Dijkzicht. Wij vinden het belangrijk dat onze leerlingen niet alleen uit de boeken leren, maar het ook in de praktijk toepassen. En het allerbelangrijkste voor ons is dat iedereen gelukkig naar school gaat!

Heb je vragen, opmerkingen of wil je jouw kind aanmelden?

Openbare scholen, waar verhalen samenkomen

Obs Dijkzicht is een openbare school van Stichting de Mare. Openbaar onderwijs is van en voor de samenleving. Op openbare scholen staan gelijkwaardigheid, vrijheid en ontmoeting centraal. Daarom past Jeelo zo goed bij onze school!

Op de website www.openbaaronderwijs.nu lees je meer over openbaar onderwijs. In deze video zie je waar openbaar onderwijs voor staat.

youtube-video-thumbnail
OBS Dijkzicht Olst - Onze school