Jeelo onderwijs

Samen verder komen

Wat valt er veel te doen en te leren in de wereld. Je bent nieuwsgierig. Je wilt weten hoe het zit. ‘Oh… zo werkt dat in het echt’. Wij helpen jou om verder te komen. Leren is een echte ontdekkingstocht. Je krijgt van ons alle ruimte om jouw talent te laten vloeien. Je mag eigenwijs zijn, stroomopwaarts gaan, omdat je wilt weten wat verderop te zien is. Wat is de wereld groot, mooi en aan jouw voeten.

Wij zijn een Jeelo school

In ontwikkeling. Dit wil zeggen dat we het Jeelo-concept steeds meer toepassen in ons onderwijs. Jeelo laat kinderen de echte wereld zien. De projecten maken de kinderen nieuwsgierig. Ze worden geprikkeld om zelf op onderzoek uit te gaan. Samen ontdekken ze hoe alles om hen heen in elkaar zit. Alles wat de leerkracht ze bijbrengt, mogen ze direct in het echt doen. Want door te zien en te ervaren wordt lesstof pas écht duidelijk. Dat is wat Jeelo doet, kennis tot leven wekken!

jeelo-onderwijs-meisje-techniek

Proef, voel en leer

Alleen leren uit een boek is verleden tijd. We willen dat onze kinderen hun kennis in de praktijk toepassen. Proeven, voelen en leren. Niet alleen rekenen, schrijven en lezen zijn belangrijk bij ons. Wij besteden ook aandacht aan de persoonlijke ontwikkeling van onze kinderen. We dagen ze uit om voor zichzelf en anderen te zorgen. Zo stomen wij ze klaar voor de wondere wereld buiten school.

Met elkaar leren

De wereld verandert razendsnel. Het onderwijs dus ook. We moeten ons continu blijven ontwikkelen. Kinderen leren om kritisch te denken, creatief te zijn, hun talenten te ontdekken en benutten. Maar ook die van een ander. We werken samen om verder te komen. Want zeg nou zelf, samen ontdekken is toch veel leuker dan alleen.

Samenwerken is belangrijk. En dat kan soms best lastig zijn. Met allemaal verschillende kinderen die ook nog eens hun eigen werkwijzen hebben. Maar juist van die verschillen leren ze. Wij vinden het belangrijk dat onze kinderen hun kennis, inzichten en meningen met elkaar delen. Dat zij de ander ‘denk’ tijd geven en zich in elkaar leren verplaatsen. Maar ook aanwijzingen geven en opvolgen hoort daarbij. Zo leren ze van en met elkaar.

Zelf leren

Kinderen krijgen de ruimte om te ontdekken en om zich persoonlijk te ontwikkelen. Ze leren na te denken over wat zij willen leren en hoe en wanneer ze dat gaan doen. Onze leerkrachten geven de kinderen handvatten om een plan te maken. Dit doen zij tijdens de kind-gesprekken. We kijken samen met iedere leerling wat het beste past.

OBS Dijkzicht Olst - Jeelo Onderwijs