Marlon Fokkema-de Graaf

Mijn functie is: Leerkracht groep 1-4
Locatie: Dijkzicht
Ik werk: vrijdag, om de week
Je kunt me mailen via: obsdijkzicht@de-mare.org
Ons telefoonnummer is: 0570 - 561 821
Marlon

Waarom ben je leerkracht geworden?

Ik heb altijd een diepe band gevoeld met kinderen. Kinderen zijn puur en bezig om de wereld en zichzelf te leren kennen. Op een diep niveau verbinding aangaan met kinderen is wat mij beweegt. Om ze te zien wanneer ze zich ongezien voelen en samen het leven te vieren. Ik hoop dat ik kinderen mag meegeven dat ze in een mooie wereld leven waarin het leven soms zwaar maar over het algemeen heel erg mooi. Ik ben heel dankbaar wanneer ik een klein stukje in het leven van een kind heb mogen meelopen en hoop dat ze later hun geleerde lessen weer door mogen geven.

Wat wil je de leerlingen meegeven?

Leren leven vanuit je hart. Leren hoe ze met hun emoties kunnen omgaan. Leren hoe ze alle vaardigheden, die het leven een stukje makkelijker kunnen maken, eigen kunnen maken. Respectvol leren omgaan met elkaar. Verschillen leren waarderen. Oordeelloos leren leven. Grenzen leren verleggen. Leren ontvangen zodat ze kunnen groeien.

Wat is jouw leukste herinnering als leerkracht op deze school?

Toen de bovenbouwgroep vorig jaar een musical ging opvoeren. We hadden een beperkt aantal weken om de musical erin te krijgen. De kinderen gingen met volle overgave aan de slag. Ze luisterden naar elkaar, er werd hard gewerkt en aan het eind stond er een prachtige musical. De kinderen waren zo trots! En de juffen ook.

Daarnaast zie ik Dijkzicht als een prachtige school. Het is een groene school met hele lieve kinderen, leuke juffen en heel betrokken ouders.

Omschrijf jezelf in een zin.

Authentiek.