Ouderraad

Ouderraad van Dijkzicht
De ouderraad (OR) zorgt voor de samenwerking tussen ouders en de school. Om de kinderen het beste te kunnen geven. Samen organiseren zij extra activiteiten en ondersteunen zij de leerkrachten. Denk aan Sinterklaas, Kerst, Pasen en schoolreisjes

OBS Dijkzicht Olst

Vrijwillige ouderbijdrage

Voor activiteiten zoals de Sinterklaas, Kerst, schoolreizen en excursies krijgen wij geen vergoeding van de overheid. Maar wij vinden het wel belangrijk dat onze kinderen dit meemaken. Dat hoort bij de basisschool. Om dit te kunnen doen, vraagt de ouderraad een bijdrage van jou als ouder. Deze bijdrage houden zij zo laag mogelijk. De hoogte van de vrijwillige ouderbijdrage staat in de schoolgids.

Kan je deze bijdrage niet of moeilijk betalen? Dan kan de gemeente jou waarschijnlijk financieel ondersteunen met Stichting Leergeld. Samen met de directeur of penningmeester kun je kijken of jij hier recht op hebt. Of welke andere oplossingen er zijn.

Jeelo-onderwijs-3-kinderen-slak

Ouderactiviteiten

Bij het organiseren van activiteiten kunnen de OR en het team jouw hulp goed gebruiken. In de nieuwsbrief of een aparte mail nodigen wij jou uit om te helpen.

Wil je ook bij de ouderraad? Leuk! Neem contact op met voorzitter Gertien van der Horst

OBS Dijkzicht Olst